Hoppa till sidans innehåll

Följ sidan "2016"

Fyll i namn och e-postadress nedan för att följa denna sida. Ett e-postmeddelande kommer då att skickas till dig när något nytt publiceras på sidan.

2016


(2016-12-27 09:21)
Tävlingsprogrammet för längd är uppdaterat
 
(2016-09-05 09:04)
Nu är det dags att kvittera ut vårens Folksam vinst, ett läger i Moraparken. Lägret är för de som deltog under Folksam cup föregående säsong samt de som ska åka Folksam cup i år.
 
(2016-09-02 15:48)
Härmed inbjuds tjejer och killar födda 01‐02 tillhörande region 2 till ett barmarksläger i Vemdalen 30/9‐2/10 2016. Syftet är att låta regionens U16 åkare få träna tillsammans och för att lära känna varandra bättre.
 
(2016-08-26 10:15)
Elitskidåkaren och författaren Maria Rydqvist i en kostnadsfri föreläsning om kvinnor. idrott och manligt ledarskap torsdag 8 september kl 18 på teatern Söderhamn. Anmälan senast 5 september,
 
(2016-08-23 07:49)
70 ungdomar och 15 ledare samlades 20-21 augusti på Camp Igge i Iggesund för ett samverkansläger. Blandningen längd och alpint visade sig var en lyckad kombo och helgen avlöpte mycket väl.
 
(2016-08-20 16:25)
Träffarna avser i första hand längdåkning men alpina ledare välkomna då det gäller barmarksträning!
 
(2016-07-08 08:51)
Hälsinglands Skidförbund bjuder in till samverkansläger för längd och alpinungdomar på Camp Igge 20-21 augusti Läs inbjudan här!
 
(2016-05-17 14:22)
Svenska Skidförbundet har sammanställt anvisningar för vår barn- och ungdomsverksamhet. Ta del av anvisningarna och var med och förbättra vår verksamhet med alla våra barn- och ungdomar.
 
Agnes Dahlin Hudik Alpin (2016-05-11 15:36)
Truppen kommer under säsongen 2016/2017 bestå av 10 damer och 8 herrar...
 
(2016-04-11 17:26)
SuperG och Ellen Robert (D15) Bollnäs åker till sig en 2:a placering . Joel Englund visar återigen på fin form med en 6:e plats i H16 på fredagen.... Lördagen bjöd på GS i Fjätervålen för 15-åringarna och där kom Jonas Barsch på en fin 4:e plats....
 
(2016-04-07 20:50)
USM 2016 pågår i Idre under vecka 14 och efter några dagars dimma och svårighet att genomföra störtloppet gick det äntligen av stapel idag...
 
(2016-04-04 09:07)
Alla medlemmar i längdskidföreningar är välkommen att delta på svenska skidförbundets träffar i april och lämna synpunkter om det framtida arbetet för att främja längdskidåkning.
 
(2016-03-23 08:53)
Norrlandsfinalen av Lilla Världscupen avgjordes i Lycksele den 17–20/3 och det blev fina framgångar för Hälsingeklubbarna...
 
(2016-03-16 16:30)
Hallå alla alpina- och längdföreningar! Nu är det hög tid att skicka in er ansökan till Skidlyftet 2016. Det finns säkert något bra barn- och ungdomsprojekt som ni skulle vilja genomföra. Nu har ni chansen att få ett stöd för att kunna förverkliga de...
 
(2016-03-14 09:11)
Agnes Dahlin, IF Hudik Alpin, tog en 3:e plats i slalom under YJSM-dagarna i Storklinten! Hälsingland gratulerar!
 

Filtrera nyheter

År Månad
Blå sidopuff SSF TA
Blå sidopuff Skidor vill
Åre2019-316-103
idrottslyftet_316x103
FIS_316x103


Postadress:
Hälsinglands Skidförbund
Åsa Terent, Sörviksta 254
824 62 Forsa

Besöksadress:
Åsa Terent, Sörviksta 254
824 62 Forsa

Kontakt:
Tel: +46705733181
E-post: halsingland@skidor.com

Se all info